H Athena Etana στην πρώτη της συνέντευξη για την Κύπρο μιλά στον Μάριο Πολυδώρου και το www.balla.com.cy !















Αυτό το όνομα, καλό θα ήταν να “κρατηθεί” ! Απλά και μόνο επειδή είναι πολλές οι μουσικές εκείνες ιδιοφυίες, που χάθηκαν άδικα, αλλά όσον αφορά τη συγκεκριμένη περίπτωση, υπάρχει πίστη και τσαγανό!
Για την 29χρονη Αθηνά Ετάνα, από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με καταβολές από την Κύπρο (Αραδίππου) ο λόγος, η οποία, ως φιλοξενούμενη των στηλών μας, δίνει σήμερα την πρώτη της συνέντευξη σε Κυπριακό Μέσο ενημέρωσης, μέσα από την οποία αναλύει το μουσικό της έργο.
Ένα έργο, που είχε σαν σκίρτημα, δυο Οικουμενικούς Έλληνες της μουσικής σκηνής, τους Βαγγέλη Παπαθανασίου και Ντέμη Ρούσσο!
“Από παιδική ηλικία, είχα αρκετά ενδιαφέροντα. Την αρχαιολογία, την ΠροΙπποκρατική και Αγιουβέρδικη ιατρική, όπως και την γιόγκα.
Όπως μας είπε η ίδια:
“Όταν είχα ακούσει το περίφημο έργο του Βαγγέλη Παπαθανασίου, τη γνωστή σε όλο τον κόσμο, Μυθωδία, δεν μπορούσα να φανταστώ, τη στιγμή εκείνη, ότι αυτό θα ήταν το πρώτο σκίρτημα που με ενέπνευσε για να υπηρετήσω την μουσική”.
Αυτά από την Αθηνά, σαν μιαν πρώτη… γεύση γύρω από το ταλέντο της.
Οι δυο παγκόσμιοι…
Το πρώτο ερώτημα που της απευθύναμε, είχε σα ζητούμενο, μιαν πιο αναλυτική αναφορά, γύρω από το τι σημαίνουν για την ίδια, οι Βαγγέλης Παπαθανασίου και
Ντέμης Ρούσσος: Ο Βαγγέλης και ο Ντέμης για μένα είναι αυθεντικοί Καλλιτέχνες. Ουσιαστικά “Δημιουργοί”. Οι μόνοι που μπόρεσαν να δημιουργήσουν ένα νέο κόσμο αντίληψης μέσα από την μουσική και να επεκτείνουν την διάνοια των ακροατών τους μέσα από την μυστηριακή, απελευθερωτική, και τολμώ να πω εδώ, θεραπευτική μουσική τους. Ακόμη από τους Aphrodite’s Child μας συστήνουν ένα νέο κόσμο μουσικότητας μέσω ηλεκτρονικών ήχων και τελετουργικών μελωδιών μέσα από τις οποίες ο Ντέμης συγκλόνισε τα πλήθη με μια μοναδική στον κόσμο εκτέλεση, καθώς ο Βαγγέλης δημιουργούσε μια ατμόσφαιρα νοητικά συναισθηματική, προετοιμάζοντας την μουσική πραγματικότητα, και τον εαυτό του, για την συμπαντική μουσική που συνέθεσε αργότερα”.
Το δικό της είδος
Η μουσική έμπνευση ήταν αρκετή για να… βλαστήσουν γύρω της, αρκετές ιδέες και η Αθηνά, μας εξηγεί τις δικές της:
“Η μουσική πέρα από τις νότες” ήταν μια φράση της Μητέρας μου, ποιήτριας και μορφολόγου Κικής Κιαρτζή που μπορώ να πω εκφράζει τέλεια την δική μου εργασία στο χώρο της μουσικής.
Ηλεκτρονική μουσική μουσική με βαθειά μηνύματα αφύπνισης και έρωτα για την αναζήτηση της ψυχής, την επανένωση της με το θεϊκό στοιχείο, είναι αυτά που κατακλύζουν το έργο μου. Σπάω κάθε κανόνα και δημιουργώ μια νέα προσέγγιση στην αρμονία, τολμώ να κάνω το διαφορετικό, να τραγουδήσω έξω από τους κανόνες για 2 ή 3 λεπτά για να επανέλθω στις ευρωπαϊκές ή βυζαντινές κλίμακες με τις οποίες ασχολούμαι το ίδιο. Πάντα εμπεριέχεται στις συνθέσεις μου η ψυχο-ακουστική, την οποία έχω σπουδάσει και χρησιμοποιώ ως θεραπευτικό μέσο στην μουσική μου”.
Ο δικός της κύκλος
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στους ανθρώπους που την ακολουθούν, τους θαυμαστές της. Τι είδους άνθρωποι είναι αυτοί;
“Άνθρωποι του πνεύματος, άνθρωποι λεπτοφυής, ευαίσθητοι, άνθρωποι φιλελεύθεροι, άνθρωποι που βρίσκουν τον Θεό μέσα τους, σίγουρα ένα κοινό το οποίο είναι ιδιαίτερο, είναι πανανθρώπινο και έχει εσωτερικές ανησυχίες. Πολλές φορές συνειδητοποιώ πως έχω δημιουργήσει μια μικρή αλλά παγκόσμια οικογένεια με την “Athena Etana”. Ένα από τα πιο υπέροχα πράγματα που έχω βιώσει είναι η θεραπείες την ώρα κάποιας live εμφάνισης μου σε κάποιο θεραπευτικό φεστιβάλ και το ότι πολλές φορές τα shows μου ήταν η αφορμή να συναντηθούν άνθρωποι που καινοτόμησαν μαζί σε τομείς όπως η αρχαιολογία, η μουσική, η εναλλακτική ιατρική και αστρονομία”.
Περιοδείες
Το όνομα της, ήδη γίνεται γνωστό στην Ευρώπη και ζητήσαμε από την Αθηνά να αναφερθεί στις χώρες και στις όμορφες στιγμές που έζησε, παίζοντας και ταξιδεύοντας:
“Αγγλία, Λονδίνο και Glastonbury όπου έπαιξα πέρυσι στην τελευταία μου περιοδεία, που έφερε την ονομασία, “ATHENA ETANA HIEROTELESIS IN CONCERT” στον απόηχο του μεγαλύτερου φεστιβάλ της σημερινής εποχής. Γαλλία, Παρίσι, Lille, Bordeaux, St. Tropez, Γερμανία, Βερολίνο. Αυστρία, Βιέννη. Βέλγιο, όπου μου δόθηκε ευχαριστήρια πλακέτα από το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Ιταλία, Ρώμη και Μιλάνο, Ελβετία, Μονακό, Σουηδία, Δανία, Νορβηγία, Ισλανδία, Ρωσία, Μάλτα, Κύπρο, Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ινδία, Ταϋλάνδη, Ισπανία, Πορτογαλία, Μαρόκο, Νότια Αφρική, και άλλες υπέροχες χώρες και πόλεις που είναι αδύνατον να αναφέρω σε μια μόνο συνέντευξη… Αισθάνομαι απίστευτη ευγνωμοσύνη για κάθε άνθρωπο που ήρθε στα shows μου από το 2010 με την πρώτη μου περιοδεία "WISDOM TOUR” μέχρι και την τελευταία μου live εμφάνιση, αλλά και κάθε Promoter που επέλεξε να φιλοξενήσει ένα τόσο ιδιαίτερο act όσο το δικό μου”.
Τα όνειρα της
“Η Αθηνά μιλάει στη συνέχεια για τα όνειρα και τις φιλοδοξίες της: Αισθάνομαι ότι μόλις ξεκινάω στον χώρο, έχω πάρα όνειρα, θα ήθελα να αναγνωριστεί το έργο μου στην πατρίδα μου την Κύπρο και την Ελλάδα. Θα ήθελα να συνεργαστώ με Ιατρούς και άλλους ψυχο-ακουστικούς επιστήμονες, αλλά και συνθέτες, και να δημιουργήσουμε όλοι μαζί κάτι καινούργιο. Επίσης ένα από τα μεγαλύτερα μου όνειρα είναι να γνωρίσω τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. Είναι ο άνθρωπος που… ευθύνεται που έγινα συνθέτρια και παραμένει η μεγαλύτερη μου έμπνευση. Επίσης θα ήθελα πολύ να παίξω στην Αυστραλία και την Αμερική, καταρχάς για την ομογένεια, αλλά και για όλους τους ακροατές μου εκεί που δεν είχαν ακόμη την ευκαιρία να με δουν από κοντά.
Επίσης θα ήθελα πολύ να γράψω μουσική για ταινίες της Μarvel στο Hollywood, και άλλες παραγωγές επιστημονικής φαντασίας”.
Οι άλλες ενασχολήσεις της
Στη συνέχεια, έγινε αναφορά για τις άλλες ενασχολήσεις της:
Ασχολούμαι με τον Πυθαγορισμό, αυτό με ώθησε στην φιλοσοφία και στις εναλλακτικές θεραπείες, στην γιόγκα και την καλλισθενική, το ρέικι και το κβαντικό σιάτσου, την διατροφή, την αρχαιολογία, την αστρονομία και την αστρολογία, την αγιουρβέδα, την προ-Ιπποκρατική ιατρική και την βοτανολογία. Αγαπώ πολύ το μέτρο και πιστεύω ότι η ευτυχία κρύβεται σε έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής”.
Για τον εαυτό της:
Ζητήσαμε από την Αθηνά, να μιλήσει για το δικό της αυτοπροσδιορισμό:
“Πιστεύω στην σοφία, όσες γνώσεις και να συλλέξουμε αν δεν γίνουν κτήμα μας τότε απλά πιάνουν χώρο στην μνήμη μας.
Καλύτερα να ξέρεις λίγα αλλά να τα ξέρεις ουσιαστικά. Είμαι ένας άνθρωπος που πιστεύει στην Ελευθερία. Η ελευθερία έρχεται μόνο όταν γνωρίζεις ποιός είσαι, κοιτώ μέσα στην καρδία μου, επανανακαλύπτω την πραγματική μου φύση που είναι η αγάπη, και με την δύναμη αυτή γράφω μουσική, θεραπεύω, πορεύομαι, ανυψώνομαι”.
Θα έλθει και στην Κύπρο;
Ως έχουσα Κυπριακές ρίζες, τη ρωτήσαμε αν και πότε σχεδιάζει να έλθει και στην Κύπρο, για να “γνωριστεί” με το κυπριακό μουσικό κοινό:
“Είναι το όνειρο μου να ξαναέλθω στην αγαπημένη μου Κύπρο! Εύχομαι στο επόμενο μου Τour “HIEROTELESIS EXTENDED” που θα πραγματοποιηθεί τέλη του 2019 με τέλη του 2020, να βρεθώ κοντά σας μετά από 8 χρόνια ξανά! Η Κύπρος είναι το αγαπημένο μου μέρος σε όλο τον πλανήτη! Εκεί που η καρδιά μου χτυπά!

Βρείτε την Αθηνά στον ιστοχώρο της: www.athenaetana.com
Στο instagram: @athenaetana
Και στο facebook: www.facebook.com/ wisegoddessathena

Source: 

Comments

Popular posts from this blog

Ο κατακλυσμός του Ωγύγου.

Προμηθέα Πυθαΐδα~ Ονομάζεται η Ελλάνια Ιδιοφυία Της Αμερικής!

Ρόδαξ, Ένα διαχρονικό κόσμημα, σύμβολο και φυλαχτό.